Odnalezienie lupy, ułożenie z rozsypanki wyrazowej fragmentu wiersza, zrobienie selfie z bohaterką wiersza, ozdobienie cylindrów, gra w krykieta, rozwiązanie krzyżówek – to niektóre z zadań, z jakimi w niedzielne popołudnie 6 sierpnia 2017 roku musieli się zmierzyć uczestnicy gry terenowej „Granie w zaczytanie”.

Na starcie na rynku w Komarowie-Osadzie stanęli mieszkańcy gminy w różnym wieku. Wyposażeni w mapy i karty zadań wyruszyli na wyznaczone w Komarowie-Osadzie trasy. W oznaczonych punktach, biorący udział  rozwiązywali zadania, o różnym stopniu trudności, związane z książkami. 

Podczas „Pieszej wycieczki z Kaczką dziwaczką” zadaniem zainteresowanych było między innymi zrobienie sobie zdjęcia z bohaterką wiersza. Oceniana była kreatywność oraz uśmiechy. Na trasie „W krainie Alicji” musieli się zmierzyć z zadaniami przygotowanymi przez animatorów odgrywających role bohaterów książki. „Tropem Sherlocka” należało między innymi odnaleźć rekwizyty ściśle związane z bohaterem serii książek. Wykonane zadania i otrzymane za nie punkty oraz dotarcie wszystkich na metę umożliwiło ukończenie gry.

W ostatnim punkcie, na boisku wielofunkcyjnym przy Szkole Podstawowej w Komarowie-Osadzie, uczestnicy gry mieli za zadanie na podstawie zdobytych na trasie informacji, wykonać plakat nawiązujący do poznanych książek i ich bohaterów. Tutaj również czekał drobny poczęstunek w postaci kiełbasek z grilla. Po wymianie wrażeń z przebytych tras nastąpiło wręczenie nagród oraz dyplomów za udział.

Gra terenowa „Granie w zaczytanie” została zrealizowana w ramach projektu „Zaczytaj się z nami”, dofinansowanego ze środków Programu Funduszu Inicjatyw Obywatelskich, „Lubelskie lokalnie Mikrodotacje FIO 2”.

Organizatorzy: Klub Książki, Stowarzyszenie Aktywni w Kulturze, Jednostka OSP z Komarowa-Osady i Samorządowy Ośrodek Kultury.

Skip to content