W Głównym Urzędzie Nadzoru Budowlanego powstaje Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB), która będzie istotnym narzędziem wspierającym walkę ze smogiem oraz wymianę pieców, tzw. „kopciuchów”. Docelowo system przyjmie postać elektronicznego rejestru, obsługiwanego przez aplikację dostępową w wersji mobilnej i webowej. Projekt uzyskał wsparcie z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa i rozłożony jest na lata 2021-2023.

Wg. dostępnej na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego pod adresem: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq informacji, od 1 lipca 2021 roku będzie uruchomiony mechanizm składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Właściciele nieruchomości będą mogli składać deklaracji w formie elektronicznej lub papierowej w swojej gminie zgodnie z lokalizacją budynku.  Na wysłanie deklaracji będą mieli 12 miesięcy w przypadku budynków już istniejących. W przypadku nowo powstałych obiektów będzie to w terminie 14 dni od uruchomienia nowego źródła ciepła lub spalania paliw.

Przesłanie takich danych będzie obowiązkowe.

Skip to content